Mensen #krantvandeziel

Mensen

De mens is…

Sociaal, abnormaal, massaal, en verstaat enkel hun eigen taal.

Is verbaal, banaal, en soms glad als een aal.

Soms lief, een dief, een junk op grief, duwt u van een klif.

Is soms een trage, meeslepende ego vrager, die je helemaal niet kunt verdragen.

Ze komen soms enkel maar klagen, en zorgen voor grijze levensvragen.

Het is een kudde met grillen, waar je je tijd in steekt zonder het te willen.

Ken je mensen die hun liefde met jou delen? Hou ze dicht bij je hart, en tracht hun

liefde niet te verspelen.

Want of je het nu wilt of niet, sommigen brengen nu eenmaal plezier en anderen

verdriet.

En voor zij die willen weten of ik hen mag, kijk gewoon naar mijn glimlach.

De mens is…

Agressief, passief, bewust of super actief

Zonder het te willen, zitten ze aan uw vriendin haar billen.

Dat zijn diegene die je moet verbannen, ook al heb je geen haar op uw tanden.

Anders spelen ze met uw ballen en gebruiken ze deze om te voetballen.

En probeer niet te vallen, voor deze die u trachten te veranderen. Want zonder het

te weten of te willen, leeft je ziel met andermans grillen.

De mens is…

Een lopend wrak, op zoek naar het eeuwig leven bij de dokter en zijn dure grap

Je kan nu alles aan een mooi prijsje krijgen, billen, tieten, zelfs kinderen gemaakt

door Indische legbatterijen.En laten we niet vergeten, het besmeuren van Moeder

Natuur, want vervuilen is nu eenmaal een algemeen plezier.

Ja, we vermoorden planten en dieren, net als het drinken van wijn en bieren, dit

enkel om onszelf te vertieren

We verloochenen onze afkomst, en daarom zien we gene toekomst.

Luister naar de inhoud van deze tekst en ik beloof u de oplossing is op de juiste

weg.

Want waarom benijden van de anderen, zonder zelf te willen veranderen.

Enkel de slechte dingen in anderen te zien, en zich afvragen wat deze verdient.

De mens is…

Een beest dat alsmaar loopt te klagen, over het weer en zijn betalingen.

Rijden rond in een grote kar, dit enkel om aan de anderen te tonen, wat volgens de

wet niet mag.

Ze dragen meestal een masker op hun gelaat, net uit een goedkoop straattheater,

van de oude zeerover met een houten been en een witte baard.

Ik ben gewoon mezelf, zeg wat ik denk en hou van slam,

Draag het hart op de tong, heb je daar problemen mee? Maak kennis met het getril

van mijn long.

Nee, ik wil jullie niet overtuigen een goed mens te worden.

Het enige wat je jezelf moet afvragen: is het leuk om eenzaam te sterven op een

zonnige dag?

De mens is een raar wezen en ik kan het weten, want ik ben er ook ene.

banner website 001 #krantvandeziel

Meer gedichten en collages uit de bundel #krantvandeziel
zijn terug te vinden op  #krantvandeziel
De bundel #krantvandeziel is tevens te koop op
de alternatieve boeken-webshop  http://boekjeswebshop.nl/