Euthanasie #krantvandeziel

Euthanasie

Omdat de pijn zou mogen stoppen.

De dokter met de spuit, voor het slapen gaan. Zo maak ik een eind aan het bestaan.

Verlos me van de wereld van venijn en haat. Waarbij men niet om onze moeder

geeft, maar enkel het alles uitmelkt voor een ego bestaan.

Zelfs de dokter met pillen kent mijn grillen, zonder dat ik begin te gillen. Over

soortgenoten die elkaar vermoorden en dit enkel om meer rijkdom aan te boren.

Dan gaat liefde verloren en komen de donkere dagen van te voren. Dagen van

eenzaamheid, omdat je niet wilt leven in een wereld waar dit zich allemaal

afspeelt.

Dokter met de spuit, om te gaan slapen. Waarom moet ik nog over

verdraagzaamheid waken? Terwijl haat zijn opgang wil maken en ik demonen heb

bij het slapen. Het zijn moeilijke tijden om vrienden te maken en van elkaar iets te

leren verdragen. En dit alles zonder iets te vragen.

Zelfs de nachtverpleegster kent mijn demonen. Het leven als een kudde wachtend

in de rij, waar alles bepaald wordt door de ambtenarij en je sterft op het einde.

Waarbij men geluk in reclame aanprijst en je omgeving in slavernij grijnst.

Waarom mag ik niet eeuwig gaan slapen, zonder dat ik iets achter moet laten?

Enkel mijn gedachten van liefde geven aan deze die mij bekoren. Zo gaat de lente

nooit verloren.

banner website 001 #krantvandeziel

Meer gedichten en collages uit de bundel #krantvandeziel
zijn terug te vinden op  #krantvandeziel
De bundel #krantvandeziel is tevens te koop op
de alternatieve boeken-webshop  http://boekjeswebshop.nl/