Vervuiling #krantvandeziel

Vervuiling

Dwarrelend door de nacht, zie ik in hoe je schoonheid wordt verkracht.

Een blikje hier, een papiertje daar, en meerdere keren de resten van plezier.

Zwervend over straat, maak ik me kwaad, ben ik op zoek naar de juiste raad. Want

heel zacht en onverwacht, worden je kleuren en geuren ontnomen, zonder dat de

vervuilers rood worden.

Ze wordt geminacht, geslacht, ontnomen van haar pracht.

Vallend door de dag, merk ik het pas op, ze wordt verkocht, ontworteld, zelfs tot

heks bekogeld. Ik word heel klein, fijn vol afgrijs, als ik zie hoeveel pijn dat ze

lijdt.

Ze is aan het wenen, beven zelfs aan het trillen door nemen van haar leven.

Al kijkend naar de sterren, tel ik de som van de vervuiling van onze afkomst op.

Want hoe we het ook draaien of keren, we zullen samen met haar moeten leren

leven.

En haar als moeder, kind of zelfs als een godin eren. Zodat ik, u en alle anderen

weten, zonder haar is er geen leven.

Ja ze is de moeder van alle kinderen, en het doet me wenen want zij zal het

overleven en wij zullen sterven.

banner website 001 #krantvandeziel

Meer gedichten en collages uit de bundel #krantvandeziel
zijn terug te vinden op  #krantvandeziel
De bundel #krantvandeziel is tevens te koop op
de alternatieve boeken-webshop  http://boekjeswebshop.nl/