Protest is ook een woord #krantvandeziel

Protest is ook een woord

Deze die de trendveggies in de mond nemen, maar dan wel een gemanipuleerd

soja sausje gebruiken.

Deze die het vrijdenkend imago beminnen als het licht van hun ogen, maar

argumenten verzinnen om een andere geloofsbeleving te onderdrukken.

Deze die de stal van de groene getinte partijen wel ruiken, maar het ongewenste

kruid vanuit hun tuin weg willen.

Deze die de zorgzaamheid wel aanvoelen, maar de buur met de onbegrepen

handelingen wensen ze weg.

Deze die wel houden van evenwicht in een gesprek, maar de media te vaak als

informatiebron gebruiken.

Deze die zich kleden als een ecologische hippie, maar zich dan wel met een grote

wagen verplaatsen.

Deze die wel gehoor hebben voor antiracistische woorden, maar de vluchtelingen

van onze bommen uitsluiten.

Ik geef mijn huisdieren een goed leven, zo moet ik me niet schamen, als ik hen

opeet als ik honger heb.

Ik bekijk de kleuren met dezelfde kracht en geef ze dan hun perspectief vanuit hun

persoonlijkheid.

Rond fietsend in de natuur zorgt de wind ervoor, dat de knopen uit mijn haar en

zwarte gedachten verdwijnen.

Ik verwelkom iedereen, ook zij die mij uitsluiten. Tracht mensen te helpen, zonder

zelf uitgebuit te worden.

Ik draai rond om zo het evenwicht te voelen.

Ik verplaats me naakt om mijn eigenheid te bewaren.

Ik voel de pijn van racistische woorden, als we van elkaar aan het vervreemden

zijn.

Tracht de positieve energie te weerspiegelen die je ontvangt.

Tracht me in te leven

Ik doe wat ik denk

ben wat ik doe

zo tracht ik te zijn wat ik zeg.

banner website 001 #krantvandeziel

Meer gedichten en collages uit de bundel #krantvandeziel
zijn terug te vinden op  #krantvandeziel
De bundel #krantvandeziel is tevens te koop op
de alternatieve boeken-webshop  http://boekjeswebshop.nl/