Virtuele liefde #krantvandeziel

Virtuele liefde

De stilte is soms scherp, net het gekrijs van de tunnel waar ik me in werp.

Het aanhoudend geruis op Skype doet pijn, al is de vriendengroep niet zo klein.

De eenzaamheid blijft maar leeg, ook als ik me op Soundcloud begeef.

Het zal de verbinding zijn, de grijze wolken geven me maar weinig zonneschijn.

Laat me dan ook vlug verleiden, door drank, drugs en lijven.

Net zwarte gedachten die blijven, het zijn cookies die nooit verdwijnen.

Zoekend op de slimme telefoon, naar de passende persoon.

Maar steeds komt je naam, als ik op het internet wil gaan.

Het gestuurde commando wordt niet meer beantwoord, en je webcam blijkt al

enkele maanden dood.

De kennisjaren zijn voorbij gevlogen, terwijl we elkaar het paradijs langs MSN

beloofden.

We kenden enkel elkaars avatar, daarom was de realiteit misschien wel raar.

Het is de textuur dat we kregen, die bepaalt op welk pad we ons begeven.

Het zijn de animaties die bepalen, welk karakter dat we halen.

Het programma dat je kiest, is hoe je lay-out eruit ziet.

Ik duw dan vlug op de reset knop, maar in de realiteit zit die er niet op.

Trek dan de stekker uit het bestaan, van ons virtueel samen zijn.

banner website 001 #krantvandeziel

Meer gedichten en collages uit de bundel #krantvandeziel
zijn terug te vinden op  #krantvandeziel
De bundel #krantvandeziel is tevens te koop op
de alternatieve boeken-webshop  http://boekjeswebshop.nl/